22. října 2019 9:38 Josef Janečka

Jak vytvořit atraktivní inzerát?

Chcete prodat nemovitost rychle a za hodně peněz? Na to budete potřebovat atraktivní inzerát. Vůbec nevadí, když vaše nemovitost nebude patřit mezi ty úplně TOP. Sice to může stát trochu více úsilí, ale postup bude stejný a vy můžete prodat rychleji a za vyšší cenu.

Jak si zájemce vybírá nemovitost?

Abyste věděli, jak připravit atraktivní inzerát, musíte vědět, jak kupující hledá. Ten nejprve vybírá nemovitost podle lokality a dispozice (nebo chcete-li základních parametrů), tedy věcí, které jsou pevně dané a vy je nemůžete ovlivnit. U těchto položek určitě nedoporučujeme cokoli "slovně vylepšovat". Zkrátka vše musí odpovídat skutečnosti.

Zajímavější částí je pro vás cena, fotografie a popis nemovitosti. V těchto třech bodech může ležet klíč k atraktivnějšímu inzerátu vaší nemovitosti. Zde můžete ovlivnit počet zájemců a případný rychlý prodej.

Cena rozhoduje?

Porovnejte ceny prodávaných nemovitostí ve svém okolí. Na to vám dobře poslouží online odhad ceny nemovitostí. I když žádná nemovitost nemůže být naprosto identická s tou vaší, srovnejte aspoň základní parametry tak, jak to bude porovnávat kupující. Výsledkem vám budou konkurenční nemovitosti, mezi kterými si bude vybírat i potenciální kupec.

Pokud spěcháte na prodej a na nějaké koruně vám nesejde, tak můžete zvolit u své nemovitosti nižší cenu, než kterou jste viděli při odhadu. Pro spoustu kupujících to bude dostatečně atraktivní prvek. Zavolají vám rádi i bez potřeby kvalitních fotek nebo detailního popisu.

Pokud ale budete chtít za nemovitost peněz stejně jako ostatní a nebo dokonce o mnoho více, v tom případě budete budoucího kupce i více přesvědčovat, že by si měl vybrat u vás.

Fotky jako z časopisu

Skvělým pomocníkem při prodeji vám budou fotky, ale ne jen tak obyčejné. Poté, co zájemce vyfiltruje nemovitosti podle základních parametrů, přichází řada na obrázky.

Abyste vytvořili kvalitní fotografie, které zastíní konkurenční nemovitosti, bude potřeba:

  • nejprve nemovitost přichystat. Což v praxi bude znamenat drobné úpravy, opravy popřípadě nové vymalování.
  • následně je vhodné provést home staging*. Tedy úpravu interieru i exteriéru, kde se budete snažit odosobnit nemovitost a zároveň se pokusíte dosáhnout takzvaného “hotelového efektu”.
  • na focení pak doporučujeme použít nejlépe fotoaparát (například zrcadlovku) na stativu. Pokud nemáte a nebo si jej ani nemůžete půjčit, můžete použít kompakt nebo lepší mobilní telefon.
  • Pokud budete chtít ještě lepší výsledek, můžete fotky dodatečně upravit v počítači. Máme na mysli hlavně srovnání barev a kontrastu, popřípadě odstranění šumu na fotkách, podle toho, co zvládnete.

*Home staging (čti houmstejdžing) je úprava nemovitosti před jejím prodejem nebo pronájmem. Nejedná se o interiérový design, se kterým se často zaměňuje. Hlavním cílem je zvýšení atraktivnosti nemovitosti sladěním barevnosti, uspořádání nábytku, nastavení světel a odstraněním osobních věcí tak, aby si zájemce dovedl snáze představit, že by v takové nemovitosti mohl bydlet.

Popis jako z románu

Pěkné fotky máte a teď je potřeba doplnit příběh nemovitosti. Do popisu napište všechny výhody, které vás napadnou ve spojení s prodávanou nemovitostí. Týká se to hlavně věcí a vlastností, které nemusí být na první pohled patrné z fotky a které zvyšují hodnotu (i morální) nemovitosti. Například to může být:

  • klidné a čisté prostředí.
  • skvěle řešená dispozice.
  • nedávná rekonstrukce.
  • nábytek na míru.
  • kvalitní materiály a spotřebiče.
  • skvělá dostupnost do obchodů a škol.
  • spoustu prostoru.
  • celková světlost interiéru.
  • příjemné posezení na zahradě.
  • úžasní sousedi.
  • nebo že plány na stavbu jsou od uznávaného architekta.

Zde máte ten pravý prostor maximálně vychválit to, co prodáváte. Jelikož je textový popis většinou to poslední, na co se potenciální zájemce podívá, vyberte si jednu nebo dvě nejlepší věci a vlastnosti a ty vložte na začátek textového popisu. Text pak může vypadat “Prostorný, zrekonstruovaný byt 2+1 v atraktivní lokalitě…”.

Shrnutí na závěr

Atraktivní inzerát bude mít sílu oslovit více možných zájemců. Každopádně nesmíte zapomenout, že by všechno v inzerátu měla být pravda a není dobré si údaje a skutečnost upravovat jen proto, aby vypadal váš byt či dům dokonale.

Pokud má vámi prodávaná nemovitost nějaké nedostatky, je lepší to řešit se zájemcem hned než se dohadovat s novým majitelem po podpisu smlouvy a předání nemovitosti.



Nejnovější články

Vytvořte si atraktivní inzerát a prodejte svou nemovitost za lepší cenu.